otrdiena, 2011. gada 8. marts

tautas virtuve


šodien pēc svārku apakšmalas apšūšanas āvu kājas un devos ārā pa durvīm, lai kaut kur ceļā uz tautas virtuvi (folkekjøkken; ēdiens tiek gatavots brīvprātīgi un piedāvāts bez maksas) satiktu skaņu mākslinieku Setu no Bostonas un pievienotos vakariņu gatavošanā un ēšanā. šodien Trondheimā liels vējš, pūta laikam no jūras, jo gaiss smaržoja kā Engurē. un vēl rasināja mazs lietiņš (arī tagad vakarā, nākot mājās), kas, jāsaka, Trondheimai ļoti piestāv - padara to ļoti norvēģisku (ja nu kādam šī pilsēta nešķiet norvēģiska gana).

galdā bija:

-dārzeņu zupa ar sēnēm (kurai es griezu tomātus);
-divu veidu salāti (tomātu un jauktie, he);
-grauzdiņi ar ķiplokiem;
-divu veidu augļu salāti ar kanēli (šo gatavošanā es sacentos ar čehu studentu Vašeku, un te nu abiem bija jāatzīst, ka sāncenša salāti izdevušies tikpat labi);
-Tobija cepta kūka, kas sastāvēja no vismaz 5 dažādu veidu miltiem, no kuriem vieni, pēc Tobija vārdiem, nāk no akmens laikmeta (spelt, pat Elīna, norvēģiete būdama, teica, ka īsti nezina, kāda veida milti tie ir), rīsu kraukšķiem, veselas pakas O'Boy kakao, banāniem un vēl kaut kā man nezināma. kūka tika pasniegta ar vārdiem:

"Happy birthday, Josif (and women), happy birthday to you!"

priecīgu sieviešu dienu tātad!

viss bija gardumgards! un vispār visu šo es laikam rakstu tikai tāpēc, lai kaut kā piefiksētu savu sajūsmu par šovakar satiktajiem cilvēkiem. jo dziedāt kopā regeja ritmos, kopā smieties, dalīt dakšu un ķeksēt vīnogas ārā no kāda cilvēka šķīvja, ko esi saticis tikai pirms stundas.. tā burvīgā piederības un vienotības sajūta.. arvien biežāk un biežāk es satieku cilvēkus, ar kuriem kopā esot, man šķiet, ka pazīstami esam jau gadiem.

jau iepriekš minētais Mika pārsteidza mani šovakar ar to, ka dzīvo pašbūvētā 4 kvadrātmetru lielā būdiņā mežā (vairāk gan izskatās pēc ar sūnām noklātas telts, bet viņam tur pat krāsniņa ir!). līdzīgi kā tie Oslo mūziķi.

Sets savukārt stāstīja par galda spēli, kuras izveidošanai pašlaik nodevies. ideja balstīta uz King Camp Gillette (populāro, vienreiz lietojamo Gillette asmeņu izgudrotāja) sociālo utopiju The Human Drift, kurā viņš izsaka ideju, ka visiem ASV iedzīvotājiem vajadzētu dzīvot vienā pilsētā pie Niagāras ūdenskritumiem (lai iegūtu elektrību), ko sauktu par Metropoli. savā sacerējumā viņš piedāvā arī ļoti sīku pilsētas plānojumu (līdz pat katram atsevišķam dzīvoklim), kas tad ir Seta spēles pamatā.

Metropoles plānojums: burti apzīmē iegūstamos resursus, bet pārējie ir iedzīvotāji. ka redzat, katram iedzīvotājam pieejami trīs dažādi resursi, bet ar katru kaimiņu tiek dalīti tikai divi no trīs dažādajiem resursu veidiem.

un vēl tur ir mīlas stāsts! tas ir galvenais spēlētāju dzinulis!

ar Elīnu, savukārt, bija tā, ka skatījos uz viņu un man šķita, ka redzu sevi. Elīna pati teica, ka es viņai atgādinot kādu labu viņas draudzeni.

kad slēdzām virtuves durvis (biju palikusi pēdējā četriniekā kopā ar Elīnu, Setu un Miku, kas mazgāja traukus un mielojās ar pāri palikušo kūku, kad citi jau bija aizdevušies), sekoja kārtējās grūtās atvadas. Mika teica, ka es esot uz viņu labu iespaidu atstājusi. manuprāt, tas ir liels sasniegums, ko tādu no zviedra dzirdēt!

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru