sestdiena, 2010. gada 2. oktobris

34.-36.diena



3 x atļauts minēt, kurš ķipariņš 4dien nespēja piecelties 6os no rīta, lai aizvilktos uz jogu! mh, es! heh. nogulēju līdz 10iem, un laikam jau tās 4 stundas miega man bija ļoti vajadzīgas.

dienas pirmo cēlienu pavadīju, meklējot dīvānu Esenē. pagaidām šķiet, ka palikšu pie pianista vārdā Utku. Utku ir no Turcijas, bet pašlaik studē Esenes Folkwanga Mūzikas skolā, džeza nodaļā. viņam arī ļoti pie sirds iet laikmetīgā deja. ceru, ka būs kāds priekšnesums to 5 dienu laikā, kamēr būšu Esenē, ko aiziet un kopā apskatīt.


tā kā Esenē būšu jau minētās 5dienas, meklēju arī 2. hostu, kas, iespējams, būs Ginters. Ginters studējis ko ļoti līdzīgu manām studijām, vienīgi saistībā ar Lielbritāniju.

ap pulksten 4diem devāmies ar Viktoriju uz Drammeni, kur mums nācās piepalīdzēt pie fårikål servēšanas. jāteic, ka smarža, kas tajā vakarā valdīja telpās, nebija īpaši tīkama. toties mēs iepazināmies ar burvīgiem cilvēkiem un mielojāmies ar saldējumu. īpaši jauka vakariņu gaitā izvērtās saruna ar kādu kundzi, kuras vārdu es jau esmu piemirsusi (vai, iespējams, nekad nemaz neesmu zinājusi). viņa bija bezgala ieinteresēta mūsu brīvprātīgajā darbā un izvēlē braukt tieši uz Norvēģiju. un viņa pati ir ļoti daudz ceļojusi, dzīvojusi arī Lielbritānijā un ASV. nesen atgriezusies no Taizemes, kur (tāpat kā citās valstīs) darbojusies Sjømannskirken (=jūrnieku baznīcā), kas ir īpaša organizācija ārzemēs dzīvojošajiem norvēģiem un citiem skandināviem. tā dibināta 1864. gadā ar mērķi nodrošināt jūrniekiem attiecīgu reliģisko izglītību, esot tālumā, kā arī iespēju satikt savus tautiešus. šodien šī organizācija veido centrus visā pasaulē ceļojošajiem un citzemēs dzīvojošajiem skandināviem, kur tikties, palasīt norvēģu avīzes, iegādāties norvēģu pārtiku utt.

pēc fårikål svētkiem es iegādāju savu 1. pudeli ar mencu aknu eļļu jeb tran. divas lietas, ko paši norvēģi par to saka:

1. tā ir bezgala pretīga;
2. tā ir ļoti, ļoti laba.

un vēl kas ar mani notika 4dien 1. x - saņēmu savu pirmo "jeg er glad i deg" no norvēģa (ar Eviju gan mēs jau vairākkārt esam ar šo frāzi apmainījušās, bet latviešiem jau tas viegāk nekā norvēģiem nāk)!!! vakaru pavadīju ar Heidi čatojot norvēģu valodā (!) par to, kā mums iet, kā viņai iet, kā Haraldam iet utt. uzzināju no viņas, ka Haralds pēc mūsu garās 3dienas sarunas jūtoties ļoti lepns par mums. mēs esot iedvesmojušas viņu un atstājušas ļoti labu iespaidu. es, protams, nevarēju noklusēt faktu, ka arī pats Haralds ļoti iedvesmo mani, jo reizēm viņam atliek pateikt tik' 1 teikumu, kas jau liek uz lietām paskatīties savādāk. un arī pati Heidi! viņa ir bezgala radoša. pilna galva ideju! un tad vēl tā lielā aizrautība, ar kādu viņa darbojas! un, jā, šīs sarunas beigās secinājām, ka mēs esam glad i hverandre. ļoti patīkami to apzināties. kā jau esmu minējusi iepriekš, ar šiem cilvēkiem jūtos vairāk kā esot starp draugiem, nevis kolēģiem.

5dienas rīts mani gaidīja ar pirmo karoti trana. laikam iesnu dēļ nemaz nejutu, kā tas garšo. 2 glāzes ūdens pa virsu, un viss labi! hah, jā, vemt man nevajadzēja. iesmēju par Turbjorna iztekti norvēģiskajiem vārdiem pēc tam, kad lielījos, ka esmu izturējusi šo pārbaudījumu:

Congrats on the tran and fårikål! You didn't puke? I find both quite disgusting. Haha, a true norwegian. But tran is good for you. Very good. = Apsveicu ar tranu un forikolu! Tu nevēmi? Manuprāt, abi ir visnotaļ pretīgi. Haha, īsts norvēģis. Ber trans ir labs. Ļoti labs.



tā nu ar zivjainu elpu zvanīju brālim, lai apsveiktu viņu dzimšanas dienā. kāda bija Tava drifta ballīte???

pēc tam devos uz banku izņemt naudu transporta kartiņai, kas šodien jāiegādā, aizgāju uz biblio, lai paņemtu norvēģu filmu Salmer fra kjokkenet (=Virtuves stāsti), ko, ceru, rīt skatīsimies, un iegriezos atkal Tiger mūzikas veikaliņā. iepriekšējā vakarā mājās lapā biju izlasījusi, ka viņiem The Beautiful Schizophonic (hah, lapā bija rakstīts The Beautiful Schizophrenic) CD Musicamorosa tikai 19 NOK maksā!!! tas ir mazāk par 2 latiem. kad jautāju pārdevējiem, kāpēc tā, viņi atbildēja, ka vienkātši nezinot, kas tas ir. hah, ceru, ka šī gada laikā viņiem būs vēl daudz tādas mūzikas, ko viņi nezina, bet es gan! tagad, protams, nepārtraukti Musicamorosa klausos. visi skaņdarbu nosaukumi, izņemot vienu, ņemti no Prusta Zudušo laiku meklējot. tāpēc, gribot negribot, klausoties šo disku, jādomā par Annu un Ilzi. un par Little Miss Sushine, he.

pašā vakarā tikos ar 2 kaučsērferiem - Oliveru un Filipu no Beļģijas. viņi pie mums gan nenakšņoja. aizdevāmies uz ierasto 5dienas vakara ballīti mākslas studentu telpās. šīvakara tēma bija rokenrols. uhh, kā mēs nodejojāmies! ekk, ne šoreiz. šoreiz mēs nospēlējāmies galda futblou un tenisu! futbolā uzvarējām visas pretinieku komandas. un pat es iesitu vairākus vārtus! tenisā gan nebijām īpaši izcili.

šodiena sākās ar jogu. juhuu, es beidzot saņēmos! un bija ļoti forši. perfekts dienas sākums. tagad dosimies uz centru satikt Eviju, lai ietu nobalsot, un tad iesim uz kādu īpašāku vietu iedzert kafiju Viktorijas dzimšanas dienai par godu (es jau nevaru sagaidīt savējo!).

vakarā tikšos ar Jūliju, lai dotos uz Wildbirds un Peacedrums koncertu Blaa, kuru arī gaidu jau vairāk kā mēnesi. nākošais lielākais gaidāmnotikums (neskaitot Denovali Swingfest) ir Deftones koncerts 28. novembrī. ļoti ceru, ka brālis ar Agnesi būs šeit tajā laikā, jo nevaru iedomāties neko labāku, kā būt viņu koncertā kopā ar brāli. iespējams, būsim vesles bariņš, ja Evija un Jūlija arī pievienosies.

labi, tagad gan man jāskrien! izbaudiet nedēļas nogali!

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru